Algemene voorwaarden

Dit zijn de algemene voorwaarden van Enchanting Loveliness. Deze pagina is het laatst aangepast in maart 2025.

Artikel 1 – Identiteit van de onderneming

Enchanting Loveliness

E-mailadres: enchantingloveliness@hotmail.com

KvK-nummer: 89687248

Artikel 2 – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk product dat je bij ons koopt of hebt gekocht.

Er staat in vermeld hoe we met elkaar omgaan wanneer er een overeenkomst is gesloten. Wij willen namelijk dat jij tevreden bent met je aankoop. Mocht dit niet het geval zijn? Dan lossen we dit graag op!

Artikel 3 – Aanbod

Wij doen ons best zo veel mogelijk informatie te geven over onze producten (denk aan de levertijd, prijzen, eventuele kortingen en of je het product kunt ruilen of retourneren). De afbeeldingen die wij gebruiken zijn van waarheidsgetrouwe weergave.

Artikel 4 – Prijzen

De genoemde prijzen bij de producten zijn inclusief 21% btw.

Artikel 5 – Betaling

Om je bestelling te betalen geef je je betaalgegevens aan ons door. Onze betalingen gaan via de betalingsprovider Mollie, welke veilig met deze gegevens om gaat.

Artikel 6 – Gegevensbeheer

Als je een bestelling bij ons plaatst worden je gegevens opgenomen in ons klantenbestand. Wij houden ons aan de Wet Persoonsregistratie en zullen deze gegevens dan ook niet delen met derden.

Artikel 7 – Levering

Wij hanteren op dit moment een verzendtijd van 1 tot 3 werkdagen na het plaatsten van een bestelling. Wij verzenden onze bestellingen via PostNL (zonder of met track & trace code).  Nadat je bestelling is verstuurd duurt het binnen Nederland over het algemeen 1-2 werkdagen totdat je jouw bestelling in huis hebt.

Mochten wij een besteld product onverwacht niet kunnen leveren krijg je natuurlijk het aankoopbedrag terug. Ook als een product stukgaat of kwijtraakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen persoon aankomt, lossen we dit voor je op. Wachttijd voor een pakketje staat (vooral in drukke periodes bij postNL) een maand voor. Daarna nog niks binnen, bericht ons dan. Heb je een track & trace code dan kunnen wij met jou meekijken. Zonder track & trace code kunnen wij helaas niks meer voor je doen en is het eigen risico.

Als plaats van levering geldt het adres dat jij bij ons hebt opgegeven. Blijkt dit adres per ongeluk niet te kloppen, dan kun je contact met ons opnemen als de bestelling nog niet is verzonden. Wij kunnen het adres dan nog aanpassen. Als de bestelling al wel verzonden is valt dit niet onder onze verantwoordelijkheid en zal je zelf achter je bestelling aan moeten gaan.

Artikel 8 – Herroepingsrecht (retourneren)

Als je niet helemaal tevreden bent met (een deel van) je aankoop, dan kun je deze retourneren. Binnen 14 dagen na ontvangst moeten wij deze ontvangen hebben. Als dit niet het geval is, zullen wij de retourzending niet meer in behandeling nemen.

Natuurlijk mag je een product in de bedenktijd om doen of aantrekken om te kijken hoe het staat, maar het is niet de bedoeling dat je het product echt draagt. Houd het dus wel netjes als je het wilt terugsturen. Zo kunnen we er namelijk iemand anders weer blij mee maken. Wanneer wij een product niet in een goede staat ontvangen nemen we de retournering niet in behandeling. Ook als de retourzending en/of items niet aan de voorwaarden voldoen nemen wij de retour niet in behandeling.

Het is bij ons niet mogelijk om oorbellen te retourneren of te ruilen in verband met hygiëne.

Ook gepersonaliseerde sieraden en sale/outlet items mogen bij ons niet retour.

Artikel 9 – Garantie

Helaas kan het in een enkel geval voorkomen dat een item kapot bij je aankomt of kapot gaat tijdens het dragen. Wij geven daarom 3 weken garantie op alle aankopen (uitgezonderd van sale en outlet items). Als er tijdens deze periode iets mis is met een product lossen wij dit graag samen op. Zie hiervoor Artikel 10.

Houd er rekening mee dat de garantie niet geldig is als het artikel een mankement vertoont dat is veroorzaakt door verkeerd gebruik.

Artikel 10 – Klachtenregeling

Heb je een klacht? Stuur dan een e-mail naar enchantingloveliness@hotmail.com onder vermelding van je ordernummer en een duidelijke beschrijving van het probleem. Vergeet ook niet een foto mee te sturen als bewijs. We zullen de klacht dan in behandeling nemen en voor een passende oplossing zorgen. Binnen 5 dagen krijg je antwoord van ons.